Get Adobe Flash player

KAJ JE JOGA?

Beseda joga (yoga) pomeni “enost” ali “edinost” in izhaja iz sanskrtske besede yuj, kar pomeni “združiti”. Ta enost ali združenje je v spiritualnem smislu opisana kot povezanost duše z Naddušo, z Izvorom. Na začetni stopnji je izvajanje joge način uravnoteževanja in harmoniziranja telesa, uma, emocij in duha.

IMG_20160714_093106

Moja lastna duhovna praksa mi je pokazala, da gre za povezovanje, ki se odvija ves čas in ne samo med jogijsko prakso. Joga pomeni način življenja v popolni povezanosti, v popolnem ravnovesju.  S poglabljanjem v prakso se čistimo na vseh nivojih in to nam omogoča, da dvigujemo svojo zavest in razumemo vse okrog nas na višjem nivoju.

Obstaja več vrst joge a na mojih tečajih boste lahko globlje spoznali jogo v skladu s Patandžali-jevo ASHTANGA ali RADŽA JOGO. Patanjali je pogosto naveden kot oče joge, saj je prvi jogo zapisal kot sistem 196 jogijskih aforizmov ali t.i. Jogijske sutre.

OSEM STOPENJKSA POT RADŽA JOGE, ki je prvič kategorizirana v Patandžalijevih jogijskih sutrah (2. stoletje pred K) vsebuje:

  • JAMA – moralne zapovedi
  • NIJAMA- dolžnosti
  • ASANA – telesni položaji
  • PRANAYAMA – kontrola diha
  • PRATYAHARA – redukcija čutilnih izkušenj
  • DHARANA – pozornost, koncentracija
  • DHYANA – meditacija, kontemplativno poglabljanje
  • SAMADHI- osvoboditev

 Hatha joga je izraz, ki se ga na zahodu  najbolj uporablja, ko omenjamo jogo. Je podzvrst ashtanga joge in zajema tako rekoč zunanji del joge, prve štiri stopnje: jame, nijame, asane in pranajamo.

Kaj so JAME in NIJAME?

Po Patanjali-jeih jogijskih sutrah so to moralne zahteve in dolžnosti, ki nas vodijo v etično naravnanost in dejavnost in so začetek na poti joge.
Jame (moralne zapovedi) niso omejene z nobenimi družbenimi okviri, časovnim kontekstom ali kakršnokoli zgodovinsko- družbeno situacijo, veljajo splošno, vedno in za vse:
• Nenasilnost (Ahimsa)
• Resnicoljubnost (Satja)
• Neprilaščanje (Asteja)
• Vzdržnost (Brahmačarja)
• Nepohlepnost (Aparigraha)

Nijame (dolžnosti )nam pomagajo umiriti um in želje in povzročajo nenavezanost, ki je pogoj za umirjeno zadovoljstvo:
• Čistost (Sauča)
• Zadovoljna umirjenost (Santoša)
• Samodisciplina, strogost (Tapas)
• Študij duhovne literature in samoopazovanje (Svadhjaja)
• Predanost najvišjemu principu (Bogu) Išvara Pranidana.

Kaj pomeni beseda »ASANA«?

Asana je v Patandžali-jevih jogijskih sutrah opredeljena kot »sthira sukha asanam«. Kar bi lahko prevedli kot : Asana je stabilen in udoben položaj. Čeprav je Patanjali v svojem znamenitem tekstu mislil na sedeč jogijski položaj, se v tradiciji izraz asana nanaša na vse jogijske položaje.

Priporočila za pravilno izvajanje asan so:
• Asana naj bo stabilen in relativno udoben položaj
• NE sme se pojavljati bolečina
• Zadrževanje sasane je odvisna od pripravljenosti učenca, vendar vsaj 3-5 vdihov in izdihov. Če pa lahko stabilno in varno držimo, se priporoča zadrževanje tudi po nekaj minut.
• Dihanje v asani je tekoče in zavestno
• Potrebna je primerna aktivacija mišic med vstopom, zadrževanjem in izstopom iz položaja
• Poslušanje sporočil telesa in uma
• Usmerjeno obvladovanje pozornosti
• Ne škodujmo si in ne pretiravajmo. Bistvo joge ni perfekcionizem v asani, ampak spoznavanje sebe v asani.
• Dobro je vedeti kako asana vpliva na naše notranje in zunanje stanje ter kaj želimo z njo doseči.
• Če želimo doseči večji učinek asan, bomo prakso izvajali pogosto in redno.

REDNO IZVAJANJE ASAN BLAGODEJNO VPLIVA NA:

  • Stanje kosti in sklepov (trdnost, obraba, prehranjevanje)
  • Hrbtenico ( gibčnost, prehranjevanje vretenc, deformacije)
  • Mišice (raztezanje in krepitev)
  • Hitrejše okrevanje po različnih telesnih poškodbah
  • Motorične sposobnosti, kot so: ravnotežje, moč, gibljivost, vzdržjlivost, koordinacija itd.
  • Kožo (prekrvavljenost, elastičnost)
  • Telesno maso (kontrola čutil)
  • Delovanje vse notranjih organov
  • Delovanje centralnega in perifernega živčnega sistema (uravnoveša, jača)
  • Delovanje vseh hormonskih žlez
  • Energijsko regeneracijo telesa
  • Sproščanje različnih čustvenih, mentalnih in duševnih blokad
  • Povečanje dihalne kapacitete
  • Razstrupljanje telesa
  • Sposobnost notranjega povezovanja in spoznavanja
  • Mentalne sposobnosti kot so: koncentracija, poglabljanje, vztrajnost, potrpežljivost itd.
  • Energijske vrtince – čakre (povečuje energijskih pretok v telesu in odstranjuje energijske blokade)
  • Asane mehansko  vplivajo na dvigovanje zavesti.

Kaj pomeni YOGA NIDRA:

Joga nidra je metoda zavestnega sproščanja telesa, ki sledi po praksi asan. Ko zavestno sproščamo posamezne dele telesa, razvijamo sposobnost usmerjanja uma in zavedanja telesa. Po Yoga Nidri je naše telo popolnoma sproščeno  in umirjeno ter pripravljeno za nadaljne delo: izvedba dihanih tehnik in meditacije. To tehniko lahko uporabljamo tudi pred spanjem.

 Kaj pomeni PRANAYAMA?

Beseda PRANA je sestavljena iz PRA, kar pomeni prvobitno in NA kar pomeni energija. Prana je prvobitna energija, ki obstaja v vseh življenjskih oblikah. V sestavljeni besedi PRANAJAMA, pomeni (A)JAMA nadzor oz. kontrola. Pranajamo lahko razumemo kot nadzor prvobitne vitalne energije.
AJAMA po drugi strani pomeni tudi širjenje ali izražanje. Pranajama je poleg nadzora vitalne prvobitne energije, tudi širjenje in povečevanje toka prane. Nadzor nad prvobitno vitalno energijo lahko poteka na različne načine, eden izmed njih je tudi dihalna tehnika (pranajama).
Obstaja veliko različnih dihalnih tehnik. Njihovo učenje je metodično in ga boste deležni na mojih urah.

___________________________________________________

Tečaji Radža joge

Petmesečni tečaj Radža joge ponuja sistematično in postopno učenje in izpopolnjevanje elementov:

  • telesni položaji (asane),
  • dihalne tehnike (pranajame),
  • energijske tehnike (bande),
  • tehnike umirjanja uma in redukcije čutilnih izkušenj (pratyahara),
  • tehnike sproščanja (yoga nidra),
  • tehnike globoke koncentracije, pozornosti in vizualizacije (dharana).
  • kontemplativno poglabljanje (dhyana).

Radža yoga temelji na tradicionalnem pristopu poučevanja joge.

Ura se začenja z izvajanjem različnih  dihalnih tehnik, nato  sledi dinamično ogrevanje (Vinyasa flow). V glavnem delu ure zadržujemo asane (tako iz položajev dobimo maksimalni učinek).  V zadnjem delu ure pa se posvetimo sproščanju in vajam za globoko koncentracijo in introspekcijo. Celotna vadba traja približno 90. minut.

 

Program tečaja Radža joge je zasnovan sistematično, se nadgrajuje in poglablja, ter vam ponuja najboljši temelj za samostojno domačo prakso joge in za delo na sebi na vseh nivojih.

Na urah boste deležni še  osebne asistence, jasne demonstracije in številne prilagoditve asan. Za vadbo potrebujete udobna športna oblačila in joga blazino.

Tečaji  Radža joge potekajo v treh terminih:

Ponedeljek ob 20.00 do 21.00, v OŠ Rodica/oddelek Jarše.

Torek ob 19.00 do 20.30, v OŠ Krtina.

Sreda ob 19.00 do 20.30 v OŠ Rodica.

___________________________________________________

Sorodni prispevki:

Razlika med dinamično in statično prakso asan

Joga nidra Domžale