Meditacija

je proces iskrenega raziskovanja in spoznavanja sebe. Je delo, ki ga vlagamo vase in ki nas pripelje do  trajne sreče in miru.  Poenostavlja naše zunanje in krepi naše notranje življenje. V zunanjem kaosu je meditacija naše zatočišče, oaza v puščavi.

V kritičnih trenutkih življenja šele spoznamo njeno moč. Z redno meditacijo se bomo naučili odmakniti od uma in vseh mentalnih spletk. Odkrili bomo notranjo svobodo, spokoj in mir. Postali bomo  povezani s seboj in z Resnico.

Meditacija ni namenjena begu iz realnosti.
Ravno nasprotno, če se ne zazremo vase in ozavestimo svoje globoke potrebe, strahove, želje, zamere, bolečine in poslanstva bomo izgubili sebe. Takrat naše življenje postane beg od nas samih. Vsi naši hobiji in aktivnosti pa igrače, ki nas zamotijo, da se ne soočimo sami s seboj, s tistim, kar bi mogli  sprejeti in prepoznati.

Skozi meditacijo bomo dobili odgovore na naša vsakdanja vprašanja, misli, čustva in težave. Ti odgovori so  večna modrost, so resnica, ki prihaja iz Nadduše, Boga v nas. Ko enkrat imamo dostop do teh sporočil, ta postanejo veliko bolj pomembna, verodostojna  za naše življenjske odločitve, kot zunanja.

Vse to nam je dostopno v tišini in globokem miru.

Pot do globine, do Nadduše je privilegij. Je dostopna vsem vztrajnim in iskrenim iskalcem. Živimo v INSTANT družbi. Navajeni smo, da hitro dobimo kar si želimo. A pot samospoznavanja je najbolj pomembna pot v našem življenju in ni vedno enostavna.

Vprašanje je, ali  bomo vztrajali v procesu ? Ali želimo  rasti v luči? Ali  čutimo notranje nezadovoljstvo in ugotavljamo da, nič materialnega nas ne more trajno osrečiti?.

“Meditacija je POT nazaj  k sebi.

Ko se z meditacijo naša čutila umirijo, lahko vidimo in spoznamo naše BISTVO.

Tako kot lahko vidimo dno jezera, šele, ko je jezero mirno. 

Srečni smo, ko spoznamo svojo pravo naravo.

Mirni smo, ko se pomirimo z vsem, kar nam je dano in ko zaupamo, da je vse za naše najvišje DOBRO.

Zadovoljni smo, ko najdemo svoje poslanstvo in ko nesebično dajemo SEBE/služimo svetu”

Ana U. Kapun

 Osemstopenjska pot Radža joge, ki je prvič kategorizirana v Patandžalijevih jogijskih sutrah (2. stoletje pred K) vsebuje:

  • JAMA – moralne zapovedi
  • NIJAMA- dolžnosti
  • ASANA – telesni položaji
  • PRANAYAMA – kontrola diha
  • PRATYAHARA – redukcija čutilnih izkušenj
  • DHARANA – pozornost, koncentracija
  • DHYANA – meditacija, kontemplativno poglabljanje
  • SAMADHI – osvoboditev.

Po 20 – tih letih aktivnega ukvarjanja z jogo in meditacijo sem skozi lastno izkušnjo dojela, da ta pot ima resnično smisel in da te stopnje so določene  z namenom. Veliko ljudi bi radi preskočili kakšno stopnjo, začeli meditirati takoj.

A če telo ni pripravljeno in če ni pripravljen naš um, bo težko meditirati. Meditacija na tej lestvici je šele  na sedmem mestu.

Kadar se naše telo  z asanami pripravi za meditacijo, ne bo več bolečin med sedenjem. Kadar  z vajami koncentracije in pozornosti se naučimo kontrolirati um, bo tudi meditacija izvedljiva.

Stopnje razvoja meditacije so zelo dobro razložene v knjigi  Radža joga, avtor je Swami Vivekananda:

“Kaj pomeni PRATYAHARA?

Gre za obvladovanje lastnega telesa in uma ter redukcijo čutil. Beseda »pratjahara« pomeni »zbrati moči v določeni smeri«. Gre za zavestno in nadzorovano usmerjanje uma. Naš um je po naravi zelo dejaven. Um nenehno vre in kipi. Prvo, kar moremo storiti je, da prepustimo misel njenemu toku. Um je kot opica, ki skače sem in tja. Pustimo opici naj skače, kolikor hoče, ne preostane nam drugega, kot da čakamo in opazujemo. Vse dokler ne vemo, kaj počne um, ga ne moremo obvladovati. Spustimo ga z vajeti: morda bo vzkliknilo veliko grdih misli. Zgroženi boste, ko boste videli, da je sploh mogoče gojiti take misli. Toda spoznali boste, da bo uhajanje in blodenje uma iz dneva v dan manj nasilno, um pa vsak dan mirnejši. Prve mesece se vam bo ponujala silna množica misli, pozneje pa jih bo vse manj, in čez nekaj mesecev še veliko manj, vse dokler ne boste končno povsem obvladali svojega uma.

Kaj pomeni DHARANA?

Pomeni osredotočanje uma in duha na določene točke. Dharana sledi po nekaj časa izvajanja Pratjahare. Gre za to, da pozorno in koncentrirano opazujemo določenega dela telesa in pri tem izključimo druge. Ko »citto«, vsebino duha obvladamo in usmerimo na določeno mesto, je to Dharana.

Kaj je DHYANA in SAMADHI?

Obstajajo tri vrste delovanja: podzavestno, zavestno in nadzavestno delovanje.

 PODZAVESTNO je vse delovanje, ko nas ne spremlja občutek Jaza: globok spanec, dihanje, prebavljanje, delovanje vseh notranjih organov in žlez, nagonsko delovanje itd. To je nižje stanje zavesti.

ZAVESTNO delovanje je vsako, ki ga spremlja občutek Jaza. Ko postanemo gospodar svojega delovanja, delujemo na zavestnem nivoju. Zavestno lahko nadzorujemo svoje dihanje, utrip srca, delovanje organov, svoje misli in občutij, nagone itd.

 NADZAVESTNO delovanje je delovanje ko naš duh preseže zavest. To je višja raven zavesti, ki jo ne spremlja občutek Jaza. Kadar presežemo mejo Jaza smo v območju nadzavesti, ki ga imenujemo tudi Samadhi.
V podzavestnem in nadzavestnem stanju ni občutenja Jaza. Razlika med njimi pa je v tem, da iz prvega stanja (podzavestno) človek pride iz njega povsem enak, kot je stopil vanj. Iz drugega stanja (nadzavestno) človek pride iz njega razsvetljen.
Naš duh sam je dovzeten za višje stanje obstoja onkraj razuma, za nadzavestno stanje, ki presega umovanje. V procesu naše duhovne rasti se bo nagon preoblikoval v razum in potem razum v transcendentalno zavest. Osem stopenj radža joge nas lahko pomagajo, da pridemo do nadzavestnega stanja.
Ko je um izurjen, da ohrani usmerjenost na določeno notranjo ali zunanjo točko (Dharana), si pridobi sposobnost, da se steka v neprekinjenem toku proti tisti točki. To stanje se imenuje DHYANA – meditacija.

Kaj je SAMYAMA?

Trojici Dharana, Dhyana in Samadhi pravimo Samyama. Če se torej duh sprva osredotoči na neki objekt, ostane koncentriran nekaj časa in končno s trajno zbranostjo ohranja kot vsebino le notranji del percepcije, katere objekt je ta učinek, tedaj je vse podrejeno takšnemu duhu. To je duhovna kontemplacija, meditativno stanje vzvišenega bivanja.

Ko postane duh po predhodnih pripravah trden in vodljiv, ko pridobi sposobnost zaznavanja subtilnejših objektov, je pripravljen na meditacijo. Ta naj se sprva nanaša na materialne predmete in se postopno usmerja k vse finejšim in subtilnejšim, vse dokler ni povsem brez predmeta. Duha moramo sprva osredotočiti na zaznavanje zunanjih vzrokov občutkov, potem na notranje aktivnosti in nato na lastno reakcijo.

Kadar nas ne bodo več vznemirjali ne um ne telesni gibi, bo duša zablestela v vsej svoji moči in bomo postali to, kar smo vedno bili: esenca vsevednosti, blaženosti in nesmrtnosti”.

Spokoj, mir, zadovoljstvo, to vse spremlja meditacijo.  Meditacija je hrana za dušo.

Meditacija je najbolj prefinjena in poglobljena praksa joge, ki zahteva dobro pripravo. Z dihalnimi tehnikami naš um utihne. In šele takrat smo pripravljeni vstopiti v ocean meditacije.

Prostor, v katerem izvajamo meditacijo naj bo prijeten, miren in prečiščen, tako da lahko v meditaciji damo vse od sebe in se popolnoma osredotočimo nanjo.

Redna meditacija nas  vodi k:

  • boljšemu poznavanju sebe in odnosov z drugimi,
  • odkrivanju podzavestnih vzorcev, ki nas ovirajo na poti razvoja in kvalitetnega življenja,
  • reprogramiranju oziroma postavljanju novih pozitivnih vzorcev v podzavest kar nam posledično  prinaša bolj kvalitetno življenje,
  • ozaveščanju novih vrednot, kvalitet in navad, ki nam pomagajo na duhovni in osebnostni poti,
  • večjemu notranjemu zadovoljstvu in umirjenosti,
  • postopnemu osvobajanju od občutkov strahu in tesnobe,
  • odkrivanju višjih resnic,
  • odkrivanju prave življenjske poti in smisla,
  • vzpostavljanju redne meditacijske prakse, ki nam pomaga živeti srečno in izpolnjeno življenje.

Današnje tempo in način življenja preveč obremenjuje naš živčni sistem, kar posledično povzroča hronično utrujenost, težave s spanjem in depresijo. Zaradi konstantnega bombardiranja z informacijami od zunaj, zgubljamo stik s seboj in posledično smo zmedeni, zgubljeni, neodločni, napeti in čutimo tesnobo.

Joga kot znanost je prišla k nam zato, da nam pomaga da si povrnemo duševno in telesno zdravje, da se naučimo živeti v ravnotežju, kljub” podganji dirki”, ki se odvija okrog nas.

____________________________________________

 Skupinska meditacija

Meditacije vodim intuitivno.
S kanaliziranjem jo vodim v smeri, ki je trenutno najbolj učinkovita za vse v prostoru.

Individualen program  Z MEDITACIJO V TRANSFORMACIJO

preveri več >

Še nekaj člankov o meditaciji: